Friday, December 31, 2010

tahun baruku...azam baruku....

assalammualaikum.......
syukur alhamdulilah aq msih idop didunia ini....aq sew diri ini msih disayangi allah....aq taw diri aq ini dew kekurangan n kelebihan...pd thun 2010 perjalanan idop aq niew byk sgtz dugaan,tangisan,kesunyian....byk prob aq yg mlnda pd 2010.....aq sew mngapa diri aq niew sllu dipermainkan...aq taw byk sgtz wat berdosa at owg...tp owg sllu x pernah taw erti idop aq...life aq...aq mnlg owg x prnah anggap pew2,...aq mnlg owg dgn ikhlas....sumew anggap aq niew ambil kesempatan.aq sygz sgtz dgn kwn2 aq..2010 niew gak...byk yg aq pelajari dr kwn,kewangan dh erti susah...thnx to all my frenz...ko lah segala yer....aq msih tringatkan diri ko..setiap detik,msa n minit...sllu aq igt..but pew motif aq igtkan ko...ko pown x prnah ingati aq....


dgn 2011 ini...aq tekad mnghpuskan ko dlm pkran aq...itulah prinsip aq dlm 2011 ini...dn juga aq mncri kwn yg btol kwn2 yg bleh idop ssh n sng bersamaku...tnpa mereka aq xleh idop sbgini...life aq tuk 2011 ini gak be happy,be respon n mostly VOGUE la...huahuahuaa....
azam baruku...happy alwys,tlg keluarga tercinta,cr kwn yg setia,blaja dgn rilex....dn idop yg pnoh keringan bersama owg tercinta,....dgn adayer owg bru dlm idop dialah yg menemaniku smnjak aq kesunyian..alhamdulilah dia bleh trima aq seadaya..wlupun aq niew byk kekurangan....aq btol2 sygz at ko....ko lah yg mmbuat aq gmbira swktu aq dlm kesedihan.....aq akan jaga ko sygz...





jiwang lak mak ayam niew huhuhu....ok la itu sja ujah mak ayam tuk kli ini....
REMEMBER......kita idop niew adakalayer suka n duka,....crilah kwn yg setia yg boleh mnlg kita....n if kita btol2 sygz at diew tros terang at diew jgn berdiam diri ok...
Tambah kapsyen

Tuesday, December 14, 2010

Zomm Out........







WhErE???


WHERE........




mengapa orang yang kita sayang selalu tidak ada saat kita memerlukannya?
saat kita sedih, saat kita sedang dalam tekanan jiwa, saat kita memerlukannya.
mengapa orang yang kita sayang selalu ada pada saat kita biasa biasa sahaja?
saat mood kita normal. dan tidak memerlukan apa apa sokongan.
mengapa jadi begitu?

dimanakah orang yang kita sayang itu berada pada kita perlukan sokongan darinya?
kemana dia menghilang?
kata sayang, namun mengapa jadi begini?

pelik tapi benar.

sungguh, aku tidak mengerti. ada kah sesiapa yang bisa menjawab soalan ku ini?

i need you beside me. but there you are. far away. without realising that i need you sooooooo much.
there you are, giggling with your friends.
there you are, doing your works
 there you are, busying with something else.

when i need you the most. there you are, ignoring me.
how sad is that? its hurt. hurt like hell.
my heart is screaming, torturing, beating fast. trying to reach you and tell you. I need you NOW!

let me ask you one question, what if, what if i am not here anymore?
maybe then, you will realise that i am priceless.

lupakan aq



Berusahalah… untuk mengerti bahwa di dunia yang fana ini kita terlahir tak sempurna
Bahwa apa yang kita harap tak selalu bisa kita dapat, juga harus kau ingat
Kuatkanlah… dan mengerti bahwa hati terapuh dapat pula menjadi kekuatan baru
Bahwa apa yang terlewati mampu berikan pengalaman berharga untuk esok hari

Lupakan aku… bukan karna ku tak lagi mencintaimu seperti dulu
Proses pendewasaan diri tak selamanya mengenakkan hati, susah di arti
Tataplah masa depan ! jangan jadikan kepergianku ini sebagai satu rintangan
Ketulusan… t’lah tiba waktunya juga berbicara tentang pengorbanan

Aku pergi sejak hari ini bukan karna tak lagi mencintai
Aku tersenyum saat bertemu bukan karna bahagia meninggalkanmu
Aku begini…menyakiti hati bukan juga ingin kau musuhi
Hatiku pun menangis…tak hanya jiwamu yang teriris

Semoga perpisahan ini hanya sesaat
Semoga engkau mampu menatap kuat
Semoga terjaga semua hasrat
Hingga tiba lagi waktunya Tuhan persatukan kita era


Saturday, December 11, 2010

MuNgKiN.....

Mungkin

Dalam jauh perjalanan kita
Dalam banyak ruang yang telah kita pijak
Dalam hilai tawa yang telah kita ukirkan
Dalam banyak trofi yang telah kita julang
Rupa-rupanya tetap juga kita merasa kesepianAkhirnya mencari-cari bahasa rindu

Kita jadi tertanya
Bagaimanakah nikmat rindu itu?
Rindu pada ibu dan ayah?
Rindu pada isteri, suami, anak-anak, insan tersayang?
Pada kampung halaman nan indah?
Atau
Kita pernah merasa rindu pada tanah?

Tapi di sebalik semua rindu itu...
Bagaimana indahnya merindui ALLAH
Di mana dan bagaimana?
Kerana barangkali rindu padaNya
Telah sekian lama terabai

"...Wahai jiwa yang tenang kembalilah kepada Tuhanmu dengan hati yang puas (dengan segala nikmat yang diberikan) lagi diridhaiNya. Maka masuklah ke dalam jamaah hamba-hambaKu, dan masuklah ke dalam syurgaKu..."(Surah Al-Fajr: 27-30)

Friday, December 10, 2010

Kau DAN Aku....

Merasa seperti diri diawan dan terasa hati di bulann...
setiap detik,jengkal,minit dan saat ada sjew sifat yang x bleh hapus...
memanahkan diri terhaddap kehidupan yang harus diteruskan...
jangan sesekali merendah diri dan putus asa terhadap kehidupan...
setiap pergerakan dan percakapan ada sjew buah mulut orang bicara....
semangat dihati semua ornag tahu...
hidup niew adakalanya indah dan suram disebabkan perbuatan diri kita atau jugak kawan kita....
kasih seseorang itu membuatkan kita terasa rindu dan sayang padanya...
salahkan seseorang itu mengambil berat tentang dia????
fikiran di otak memang keras kepala tetapi di hati ada perasaan yang lembut....



kenapa selepas aq menjadi sendirian akan tiap kli aq akan igtkan diew...ssh btol aq nk melupakan diew...
diew sdh mmbenci aq...npew aq ssh nk mmbenci diew....
ohhhh....come on la....LIFE MUST GO ON....aq xleh rasa yang aq niew owg yg lemah....aq anggap ko kwn baik aq...BFF......susah ker ko nk mnenerima aq sbg kwn ko...aq ikhlas menolong ko..tp kenapa ko anggap aq niew mengambil kesempatan at ko...xdew niat sekali pown aq nk ambil kesempatan pada....


aq rasa mybe inilah keputusan aq dan keputusan ko gak..biarlah kita dengan life kita sndri..aq sedar spew diri aq niew..x bkn perfect sprti kwn2 ko yg ko anggap mereka itu....PERFECT....anggap la sumew niew hnya stu kenangan kau dan aq....aq sgt merinduimu tp bila bergini hncur segala2 yer....aq taw ko bloeh idop tnpa aq...dan aq doakan ko agar ko dpat kwn yg lebihbaikm dr aq....thnx for everythng.....






Thursday, December 2, 2010

bermula sudah......



dh sebulan aq berada dirumah cuti.....di samping keluarga tersayang,1.12.2010 aq dh blik poli blaja....x sbr nk jmpa kwn2 aq.....but jmpa x seperti dulu...mybe jmpa di dalam poli jew...sbb aq swg jew yg duk 
asrama...sumew duk luar.....


sumew junior dh msok..O.M.G....there all like busted...so rude....xdew hormat lngsung....tapi sblm nk ckp pew2...SCHA NK UCAPKAN THNX TO MAMA N PAPA CORSE BLIKAN WHAT I WANT....



( NIKON D5000 )

x sngka la mama blikan tuk i....hope i will stdy hard for this sem.....p/s ( sori ekkkk if scha dew bli sma ngan owg tue) JANGAN MARAH.....



Sunday, November 21, 2010

balik kmpg.....

 KELANTAN........


PASAR SITI KADIJAH....


pakrson grand

 OK....raya at kelantan lak thun niew.....so bwnk giler...x taw nk watpew at kmpg tue....actually my parents yg suh ikwt so i pown ikowt jew la.....bila blik klntan jew msti wajib mkn...nasi dagang...nasi kerabu..akok...bunga tanjong...jalur mas..ayam percik...perut percik........n so on......but plg my favourite bila blik kelantan is....MEE CELUP...ntah pew2 kan...pdahal at kl pown dew...but mee celup at sna mmg best....nk ckp at klnatn tue smew mknn leh dpt...cma stu jew....






MCDONALD....mmg ssh nk dpt....jst dew at bndar jew...blik kmpg pown bkn dew wat pew pown....jusr ikowt parents la...g umah cousin....yg paling bwink is....line internet xdew....mmg sial btol...





....sempat lg aq shopping levis niew....dew la gak ilang sew bwnk tu...x byak aq snap la..sbb xdew kamera kesukaan aq....but finally is i blik kl dh...FFUUUUHHHHHH......lega aq...

Tuesday, November 16, 2010

hmmmm....

video


video yg aq wat sndri........all about my frenz....


ok....entry niew...aq nk cter about kwn aq lu....yela tnpa kwn kita xleh idop....byk lg aq nk shre ngan u all....xpew..stu perstu......byk lg yg hot taw...

Monday, November 15, 2010

my frenz....



haaaaa.....at atas niew....all my LOVELY FRENZ......dwg la yg sllu menemaniku...ssh sng bersama....bff pown dew...hehehehe....





IJAN......

me,pendex,atip,boi n saupi.....

mim n emir...

 me n boboy........
 ....
ME,SUPRI,RAFFI,BOBOY,MEK,NAS
(GENG YG VOGUE)



ME....AZIE....FARAH


 
 

new here

smekum....hola...hai..name is scha olala...jst kol me scha...18 years old..stay in kuala lumpur...i the olders from 3 in my family....stdy at..POLITEKNIK PREMIER JOHOR BHARU....in kos DIPLOMA REKABENTUK GRAFIK....shopaholic..love
gossip...FRIENDLY....but stu jew...mulut i niew...LASER....hehehehehe...pala GILER...so




anyway jd la follower i...ok..if nk knal i lg add me at facebook...SCHA OLALA...